Vergelijk gratis Verhuisbedrijven

RekentoolVergelijk direct!

Vergelijk gratis Verhuisbedrijven

RekentoolVergelijk direct!

Onenigheid met een verhuisbedrijf?

door | aug 8, 2017 | Garantie, Verhuisbedrijf, Voorbereiding

Vaak als er onenigheid ontstaat, is dit nadat de verhuizing is uitgevoerd. Dit is absoluut heel vervelend, daarom willen we ook graag bespreken hoe dit voorkomen kan worden. Mogelijk dat het voor nu te laat is, maar houdt hier dan de volgende keer rekening mee. We zijn ervan overtuigd dat het niet nog een tweede keer gaat gebeuren.

Voor nu is het belangrijk dat de onenigheid wordt opgelost. Ook een verhuisbedrijf zit hier niet op te wachten en door rustig te blijven en aan de feiten te houden, kan dit zo netjes als mogelijk opgelost worden.

Op het moment dat u niet tevreden bent over de diensten, is belangrijk om dit zo snel mogelijk aan te geven. Ook bij het ontstaan van schade tijdens de verhuizing, geef dit direct aan en wacht hier niet nog dagen mee. Hoe sneller een verhuisbedrijf hiervan op de hoogte is, des te sneller er gehandeld kan worden.

Vooraf zijn er altijd afspraken gemaakt, op basis hiervan bent u wellicht niet tevreden of is er schade ontstaan. De diensten van een verhuisbedrijf lopen uiteen en overal kunnen fouten gemaakt worden. Kom in gesprek met de verhuizer om uiteindelijk tot oplossingen te komen.

Waar kan de onenigheid ontstaan?

Er zijn een aantal mogelijkheden waarover achteraf discussie kan ontstaan.

  • Het aantal uren de verhuizers gewerkt hebben
  • De totale kosten
  • Het houden aan de planning
  • Beschadigingen die tijdens verhuizen zijn opgetreden

De kosten worden grotendeels bepaald door de uren die de verhuizers werken. Op het moment dat er teveel uren worden gerekend, kunt u het bedrijf om opheldering vragen. Zij dienen aan te tonen wanneer de verhuizers voor u aan het werk zijn geweest.

Als er vooraf geen duidelijkheid is gegeven over de totale kosten, kan dit voor verwarring zorgen. Het is daarom heel belangrijk om vooraf alle kosten inzichtelijk te krijgen. Niet alleen het uurtarief, maar ook voor hoeveel uur de verhuizers daadwerkelijk worden ingezet. Vaak moet er ook al een aanbetaling worden gedaan, dus dan zijn de kosten ook al bekend.

Wanneer een verhuisbedrijf niet komt opdagen, terwijl die dag wel was vrijgemaakt, dan kan dit tot frustraties leiden. Vaak moet er worden vrij genomen om aanwezig te kunnen zijn en plant u de gehele dag in voor een verhuizing. Er kan natuurlijk altijd iets van vertraging ontstaan, maar het is dan wel zo netjes van de verhuizers om dit te laten weten.

De meeste voorkomende gevallen betreft een beschadiging aan de inboedel. Als een verhuizer dit niet meldt en u ontdekt de beschadiging zelf, geef dit per direct door en maak er eventueel foto’s van. Ieder verhuisbedrijf heeft hier wel ervaring in en dit is niet te voorkomen. Vaak is het op te lossen door middel van verzekering werk, laat u hierover adviseren door het verhuisbedrijf.

Oplossingen

In de enkele gevallen dat een consument niet tevreden is over een verhuisbedrijf, is gelukkig heel gering. Helaas bent u op deze pagina gekomen en hoort u mogelijk bij de kleine groep. Nu er duidelijk is wat er is mis gegaan en het bedrijf hiervan op de hoogte is gesteld. Is het belangrijk om een oplossing te bedenken.

Vaak kunnen oplossingen onderling worden geregeld. Mocht het zo heet oplopen, dan zal er vaak naar voorwaardes worden gegrepen. Op het moment dat er op papier duidelijke afspraken zijn gemaakt en die zijn zichtbaar niet nagekomen, dan staat u een stuk sterker. Daarom is het maken van afspraken zo belangrijk. In de uiterste gevallen zal namelijk alles om de feiten spelen.

Erkende verhuizers

Op het moment dat de verhuizing is gedaan door een Erkende Verhuizer, dan is het vrij makkelijk op te lossen. De eerste stap zou moeten zijn om in contact te komen met het verhuisbedrijf zelf. Grotendeels kunnen de problemen onderling wel opgelost worden. Maar soms blijft het knagen en blijf je ontevreden achter. In het uiterste geval kunt u in dit geval naar een geschillencommissie, deze zullen geheel onafhankelijk naar de situatie kijken

Het probleem omtrent de verhuizing is bij Erkende Verhuizers gedekt. Op het moment dat een verhuisbedrijf zich namelijk niet aan de planning kan houden en u de datum niet kunt wijzigen, zal er een ander verhuisbedrijf voor u klaar staan.

Ook bij schade die ontstaat tijdens het verhuizen, is gedekt. Een verhuizing is namelijk tot €100.000 verzekerd. Lees hierover wel de voorwaardes door die het verhuisbedrijf mee stuurt.

Meer informatie over erkende verhuizers –>

Overige verhuizers

Ook bij andere verhuizers verwachten we dat alle eventuele problemen snel worden opgelost. Zo is het een verhuisverzekering heel gebruikelijk. Ieder verhuisbedrijf heeft zijn eigen voorwaardes, deze kunnen we dus niet per verhuisbedrijf bekijken. Maar door deze zelf aandachtig door te lezen, worden de meeste situaties wel omschreven. Als er dus iets voor doet, zal duidelijk omschreven zijn hoe het opgelost gaat worden of waar de verantwoordelijkheden liggen.

Het voorkomen van verwijten

Natuurlijk is het altijd beter om situaties te voorkomen waarin verwijten worden gemaakt. Liever dat iedereen tevreden over de verhuizing. Eigenlijk heeft dit allemaal met verwachtingen te maken. Het is prioriteit nummer 1 om een goede communicatie te hebben en ook om de afspraken op papier te zetten. Logisch dat de grote lijnen op papier staan (in de offerte) en dat dit vaak al genoeg is. Mondeling worden vaak ook nog wat kleine details doorgenomen. Om er zeker van te zijn, is het goed om ook deze punten zoveel mogelijk op papier/mail te hebben staan.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Onenigheid met een verhuisbedrijf?
Beoordeling de inhoud

Pin It on Pinterest

Share This